Vyhodnocujem test ...
CELKOVÝ POČET VYHODNOTENÝCH TESTOV:

UŽITOČNÉ INFORMÁCIE PRE MOTORISTOV

PODKATEGÓRIE

  Skupiny motorových vozidiel
  Kategórie vozidiel
  Často kladené otázky k testom
  Zákony a vyhlášky

  Problematické dopravné situácie


 

PREDNOSŤ CHODCOV (NIELEN) NA PRIECHODE

19.09.2019

ABSOLÚTNA PREDNOSŤ CHODCOV JE MÝTUS!

Kolízie chodcov s motorovými vozidlami končia častokrát fatálne a prispieva k tomu aj všeobecne rozšírená legenda o tom, že chodec má na priechode pre chodcov tzv. absolútnu prednosť. To je na míle vzdialené od skutočnosti. Potom sme svedkami takého iracionálneho správania, ako keď matka s kočiarom neváha vstúpiť na prechod pre chodcov rovno do cesty niekoľkotonovému hasičskému vozidlu ponáhľajúcemu sa na zásah, alebo dôchodkyňa ignorujúca sanitku vchádzajúcu do križovatky. Príkladov z každodennej praxe je žiaľ viac než dosť.

  Nikdy nestrkaj kočiar tam kde nevidíš!

KOČIAR VS. AUTO (so súhlasom TyToZvladnes.cz)


Poďme sa teda pozrieť ako to s tou prednosťou chodcov naozaj je a čo na to hovorí zákon ...


 

POUŽÍVANIE STRETÁVACÍCH SVETIEL

01.03.2017

V HMLE A ZA ZNÍŽENEJ VIDITEĽNOSTI

My vodiči častokrát zabúdame na zákonnú povinnosť používať počas jazdy stretávacie svetlomety. Takzvané denné svietenie môže vodič motorového vozidla použiť len za nezníženej viditeľnosti (teda ak na ceste nie je hmla, neprší, nesneží, nepadá súmrak, vodič motorového vozidla nejazdí po tme alebo v tuneli).



Na ceste vždy platí: „Vidieť a byť videný!”

Moderné motorové vozidlá sú častokrát vybavené systémom denného svietenia, ktoré automaticky reaguje na intenzitu vonkajšieho svetla, ale už nemusí automaticky rozlíšiť, či nie je viditeľnosť znížená v dôsledku hmly, zadynemia, dažďa, alebo sneženia...


 

CENTRUM BEZPEČNEJ JAZDY RADÍ

Správne sedenie za volantom Väčšina vodičov trávi za volantom niekoľko hodín denne. Polohu ktorú sme si nastavili na začiatku, už zvyčajne nemeníme. Otázkou však ostáva, či sme si sedenie nastavili naozaj správne. Najčastejšie chyby, ktoré robia vodiči: operadlo je príliš ležmo, volant je uchopený vystretými rukami, nohy sú pri vyšliapnutí pedálov vystreté. Ak ste sa našli v niektorej z uvedených chýb, pozor na dva hlavné následky: