Pre prihlásenie sa do predplatených služieb zadajte číslo vášho mobilného telefónu (alebo IČO v prípade autoškoly) a heslo.
CE
DE
Reklama
Aktualizované autoškola testy Ministerstva vnútra v redakčnej úprave Testy na vodicak .sk
3.10.2023
Autoškola testy Ministerstva vnútra Slovenskej republiky prešli v redakcii Testy na vodicak .sk kompletnou korektúrou a boli dôkladne porovnané s aktuálne platným znením legislatívy. Tam kde to bolo potrebné, otázky a odpovede boli aktualizované, doplnené a uvedené do súladu s aktuálne platnou legislatívou. Kompletnou zmenou prešli otázky aj po grafickej stránke. Zastaralé ručne kreslené vyobrazenie dopravných situácii a amatérske fotografie nahradila moderne spracovaná grafika.
Z tématických okruhov boli vyradené desiatky duplicitných otázok ako aj niektoré významovo totožné otázky vychádzajúce z rovnakého paragrafového znenia a líšiace sa len predložkou alebo iným slovosledom.
Do testov boli naopak doplnené stovky otázok, ktoré sú zahrnuté v kompletných tématických okruhoch na webových stránkach minv.sk ale v náhodne generovaných testoch Ministerstva vnútra SR sa nevyskytujú. Ide o niektoré otázky skupiny B a všetky otázky špecifické pre skupiny A, BE, C, CE, D, DE a T.
Absolútna prednosť chodcov na priechode je mýtus!
19.9.2019
Kolízie chodcov s motorovými vozidlami končia častokrát fatálne a prispieva k tomu aj všeobecne rozšírená legenda o tom, že chodec má na priechode pre chodcov tzv. absolútnu prednosť. To je na míle vzdialené od skutočnosti. Potom sme svedkami takého iracionálneho správania, ako keď matka s kočiarom neváha vstúpiť na prechod pre chodcov rovno do cesty niekoľkotonovému hasičskému vozidlu ponáhľajúcemu sa na zásah, alebo dôchodkyňa ignorujúca sanitku vchádzajúcu do križovatky. Príkladov z každodennej praxe je žiaľ viac než dosť.
Používanie stretávacích svetiel v hmle a za zníženej viditeľnosti
1.3.2017
My vodiči častokrát zabúdame na zákonnú povinnosť používať počas jazdy stretávacie svetlomety. Takzvané denné svietenie môže vodič motorového vozidla použiť len za nezníženej viditeľnosti (teda ak na ceste nie je hmla, neprší, nesneží, nepadá súmrak, vodič motorového vozidla nejazdí po tme alebo v tuneli).
Moderné motorové vozidlá sú častokrát vybavené systémom denného svietenia, ktoré automaticky reaguje na intenzitu vonkajšieho svetla, ale už nemusí automaticky rozlíšiť, či nie je viditeľnosť znížená v dôsledku hmly, zadynemia, dažďa, alebo sneženia...
Skupiny motorových vozidiel a kategórie vozidiel
18.12.2015
Skupiny motorových vozidiel a podmienky na získanie vodičského oprávnenia príslušnej skupiny podľa Zákona 8/2009 Z.Z. § 75, § 76. Platný stav k 01.12.2013.
Kategórie vozidiel podľa Zákona 106/2018 § 4.
Centrum bezpečnej jazdy radí: Aquaplaning
9.7.2013
V jarnom počasí je zvýšená pravdepodobnosť zrážok. Aquaplaning označuje stratu kontaktu pneumatiky s vozovkou. Vzniká na mokrej vozovke približne pri rýchlostiach od 80 km/h. Pneumatika vplyvom vysokej rýchlosti nepretlačí vodu, naopak, správa sa ako vodná lyža a po hladine preplachtí. Hlavné príčiny vzniku aquaplaningu sú predovšetkým rýchlosť jazdy, šírka pneumatiky, množstvo vody na vozovke a nakoniec technický stav vozidla. Pri aquaplaningu sa stáva vozidlo neovládateľným a chová sa podobne ako na ľade. V prvom rade je vznik aquaplaningu cítiť na volante - vozidlo prestáva reagovať aj na malú zmenu smeru jazdy. Na to, aby ste aquaplaning zvládli potrebujete spomaliť. Brzdenie je chyba, pretože spomalíte príliš rýchlo a pneumatika tým pádom už neodvádza vodu z vozovky...